FittSzerda

Pulcsis jó reggelt Mindenkinek!

Ritka alkalmak egyike, hogy napkelte előtti levegőt ízlelek, de ilyenkor mindig elgondolkodom azon, hogy ilyen páratlan látványért megéri világfájdalmával ébredni. Tegnap 4:30 körül keltem; sétáltunk egyet a közeli mezőn, megfigyeltük az ébredő természetet, a pici harmatcseppeket a fűszálakon, a talaj feletti tejfehér párában az egyre gyengülő felkelő Nap aranyló fényét.image_9 image_10fotó 3image_6Céges ügyben volt néhány elintéznivalóm, egyben meglátogattam a családot még a 20-ai fennforgás előtt. Azért jó otthon lenni, mert erre a kis időre elfelejtem az nőcis darabokat, a táska- és cipő kollekcióm sem jön velem, helyettük előkerülnek a sportcipők, oltaltáskák, és felidéződnek bennem a gyermekkorom tornacipős emlékei, amikor nem számított a monogram. Budapesten is vannak reggeli csiripelések, de az otthoni, húsz éves, kora reggeli, csillogó fenyőfák ágairól daloló madarak alatt, bögrével és puha takaróval ücsörögni akkora energiát ad, amelyet semmihez sem tudok hasonlítani, megfelelő szavak híján.image_8

Ahogy lenni szokott vidéken – legalábbis nálunk – nyáron gyakran sütünk szalonnát: születésnapokkor, névnapra, vagy csak úgy vacsorára a család. Személy szerint oda vagyok a zsíros kenyérért, és a sült szalonnáért! Általában két óriási fehérkenyeret tele csöpögtetek úgy, hogy beleharapva a szám szélén is folyik a friss kenyérszalonna zsírja…Na jó, ezt úgysem hiszi el senki, úgyhogy ennyi felvezetés elég is volt.
Viszont ilyenkor másnap különös folyamatot figyelek meg a testemen: a hízékony területeket gyengéden megérintve az ujjbegyeimmel érzékennyé válik a bőr alatti kötőszövetem. Nyomásra kellemetlenül szinte fáj. Ez csak hipochondria, vagy tényleg érzem, ahogyan a bőröm alá rakódott egy kis extra réteg?! (Valaki hozzáértő válaszára kíváncsi lennék, mi ez.) Mindenesetre egy ilyen kiadós vacsora után eldőlve a kanapén rendszerint ezen stresszelek, és kell találnom valami mozgásformát, hogy legalább a lelkiismeret-furdalásom csökkentsem – ha már a testzsír százalékot azonnal nem is. A szalonnázást követő görbe délutánon, csak lányok (anya, keresztanyu, mamika, unokanővérem és én) beültünk az autóba, és elindultunk egy rövid “szellőztetésre” a közeli tavak egyikére.image_1image_11Processed with VSCOcam with b1 presetA szabadban futni szerintem a legjobb. Izgalmas, mert a táj folyton változik, vele együtt a természet illata is. Imádom, ahogyan megcsapja az orrom az nedves fű, vagy épp a víz illata. Sőt, amikor a Margitszigeten futok, szeretem a mellettem elfutók ruhájának friss öblítő illatát! : ) Szeretem hallani a légzésüket, és olyankor nagyon büszke vagyok magamra, hogy én is a futó közösséghez tartozom! Persze most nagy a szám, mert talán 2 hónapja futottam utoljára, ugyanis az edzőm eltiltott tőle. Ennek az az oka, hogy ha a 46 kilómra szeretnék izmot építeni, a túlzásba vitt, hosszútávú, kardio edzéseket el kellett felejtenem, mert az izomtömegem valósággal megeszi. A futás gyönyörűen szálkásít, fogyaszt, de sajnos mondjuk ki: laposít. A kardio edzések jót tesznek a szívizomnak is, valamint az állóképességet is nagyszerűen fejlesztik, de nekem mindenképp ki kell egészítenem célzott alakformáló gyakorlatokkal, hogy megőrizzem a kerek formákat. Épp ezért megkértem a testépítés-fitness sportedző unokanővérem, hogy mutasson nekem olyan gyakorlatokat, amelyeket el tudok végezni a futás után.

Azon beszélgettünk Vele, hogy fontos különbséget tenni a kardio, és az átmozgató jellegű mozgások között. Előbbi a hosszú távú, minimum 35-40 perces mozgás után elindult zsírégető folyamat, utóbbi pedig ennél rövidebb, és azoknak az embereknek ajánlott, akik nem kimondottan zsírégető célból, hanem a fittség és a jó közérzet elérése és megtartása érdekében sportolnak. A részletekbe, mint a pulzus tartomány, vagy futási sebesség nem megyek most bele, mindenki a saját edzettségi szintje szerint válassza meg a futás hosszát és intenzitását.
Én a következő gyakorlatokat egy 2 km-es kocogás után teljesítettem, amit legalább 30-30 másodperces kötelező bemelegítő mozgások előztek meg.

Combok, fenék, vádli, gyerünk!

A feszes farizmok és combokért váltott lábú kitörésekkel haladok előre. A térdeket magasan felhúzom, mint a mocsárban sétáló gázlómadarak… 2×6, azaz 12 lépést teszek meg:

image_5aA kényes belső combok és a még kerekebb fenekekért széles terpeszállásban, kifelé néző lábfejekkel és térdekkel térdhajlítás és nyújtás. A gyakorlatok végrehajtása közben figyelek a helyes tartásra: a csípőt előre tolva, feszes hassal, egyenes háttal, 12 ismétlést végeztem:image_2A vádli izom fejlesztése számomra mindig fájó pont volt az edzések alkalmával. Célzott gyakorlatokkal (nem mellesleg rendszeres futással kiegészítve) látványos lesz a befektetett energia.
Megtámasztva magam egy fánál, (vagy összefűzött ujjakkal, mellső középtartásban, nyújtott karokkal az egyensúlyérzék fejlesztése miatt) 24-szer féltalpra emelkedem lassan, majd vissza:image_3aTapasztaltam, hogy a köredzés szerűen elvégzett gyakorlatokkal változatossá tehetem az testmozgást. Kezdőknek, a futást követően legalább egyszer ajánlatos elvégezni a gyakorlatsort, haladók pedig edzettségtől függően 2-3-4x ismételhetik meg a fentieket.
Minden alkalommal kiemelten figyelek a megdolgoztatott izmok nyújtására, amit nem csak a testem köszön majd meg, hanem a lelkem is azáltal, hogy teljesítettem a napi kitűzött célom, és felfrissülve, elégedetten mosolygom, hogy tettem egy keveset az egészségemért.image_4afotó 1image (2)

Nos, kinézve az ablakon, augusztus 20-án mit is mondhatnék…Én már vártam a nyár végét, mert lassan itt a takaró alatt kuckózós szezon, ráadásul a sok újdonság, munka, izgalom, amikor eljön az én időm, amikor végre kivirágzom!

Jó ünnepet, vigyázzatok az utakon és a tűzijátékot néző tömegben!
Réka : )

Reklámok

5 Replies to “FittSzerda”

  1. Drága Réka!:)

    Ismételten zseniális lett a bejegyzésed,most különösen nagyon örülök ezeknek az edzési gyakorlatoknak. Már egy hónapja kb, a vizsgák utántól kezdtem el egészségesebben étkezni ( kiiktatni a felesleges cukormennyiséget és a zsirosabb ételeket) és tornazni,edzeni. Szerencsére eddig jó úton haladok, mert a számomra feleslegesnek szánt kg-t kezdenek csökkeni és nem koplalás formájában,hanem edzés formájában. Most ezzel a bejegyzéseddel még nagyobb löketet adtál arra, hogy edzek 🙂
    Köszönöm és puszillak 🙂

    u.i.: alig várom,hogy újra találkozzunk 🙂

    Norina

  2. Azt a fájó dolgot én is érzem ha ilyesmit eszem, amit a bejegyzés elején írsz… sőt, nekem még az arcom is pufibb lesz 😦 Szerintem az valami ödéma jellegű dolog, vízsszerű tünemény, mert rendszerint gyorsan elmúlik, ha visszatér az ember a normál kerékvágásba, nem? Én a “másnap” vitaminbomba+sok ásványvíz/gyógytea+sport kombinációval hamar túlvagyok rajta. Ha van szakértő, tényleg válaszoljon, biztos vannak még érdeklődők.

Szólj hozzá! :)

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.